בניית אתר תדמית לעסק בחינם

בניית אתר תדמית לעסק בחינם
בניית אתר תדמית לעסק זה פשוט לא משהו שאפשר לוותר עליו יותר, באיחוד עכשיו לקראת 2024 כשכולם כבר משוויצים איך זה מביא לקוחות, אבל בינינו... מי רוצה לשלם על זה?!

האם אפשר להקים אתר איכותי בחינם?

התשובה: כן ולא, תנו לי להסביר.

ניתן ליצור אתר בחינם בעזרת כמה מהפלטפורמות הזמינות ברשת. ישנם כלים כמו WordPress.com ו-Wix שמציעים אפשרויות ליצירת אתרים בחינם עם תבניות מוכנות וכלים ידידותיים למשתמש. עם זאת, עלולות להיות הגבלות בתוכן, בפונקציות ובאפשרויות ההתאמה האישית.

אם יש לך צרכים מיוחדים, עדיף לשקול אפשרויות בתשלום שמציעות יותר גמישות ושליטה רחבה יותר.

בוא ניקח דוגמה: יוסי הוא בעל בית קפה קטן בתל אביב (תזכרו אותו, הוא חשוב לאחר כך). יוסי רוצה אתר מינימלי רק כדי להראות ללקוחות איך נראה המקום, ופירוט תפריט. למזלו של יוסי, יש יותר טמפלייטים (שבלונות) לאתר פשוט כזה מאשר חול בחוף הים, יוסי מקים את האתר בשעתיים בWix בחינם. בניגוד ליוסי, נמצאת שירה, שירה מורה פרטית לרכיבה על סוסים, לשירה לוקח זמן למצוא טמפלייט של מורה לפסנטר בוורדפרס, והיא לא מוצאת טמפלייט שיושב בול. שירה לוקחת את הטמפלייט המוכן, ולאורך שבוע משנה אותו לצרכים שלה ומקימה לעצמה אתר באיכות… ככה ככה. שרון הוא בעל חנות צעצועים וצריך אתר מכירות, לשרון אין סיכוי להקים אתר לבד ובחינם.

הכל תלוי במורכבות האתר.

 

איך נראה תהליך בניית אתר תדמית לעסק בחינם (איך באמת בונים אתר חינם לעסק)

 א. בחירת פלטפורמה לבניית אתר

הדבר הראשון שאתם צריכים לדאוג לו בבניית אתר תדמית לעסק בחינם הוא הפלטפורמה עליה יבנה האתר, אני אישית מעדיף את וורדפרס, מכמה סיבות, אבל כל פלטפורמה מכובדת אחרת תעבוד לצורך התדריך הזה, בוא אני הולך לבנות אתר בסיסי מאוד לבית קפה של יוסי.

 ב. מציאה ובחירת טמפלייט לבניית אתר

* כאן נכנסים לחלק מאוד תכני – אם אתם מתקשים אתם מוזמנים להתקשר אלי אישית לעזרה.

בחירת טמפלייט עבור אתר בוורדפרס או וויקס יכולה להיות תלויה במספר גורמים:

1. תכלית האתר שלך: איזה סוג של אתר זה? האם זה אתר אישי, עסקי, חנות מקוונת, פורטפוליו או בלוג? ככל שהתכלית יותר מסובכת ונישתית ככה יהיה קשה יותר למצוא טמפלייט

2. קושי השימוש: רמת הידע הטכני שלכם עשויה להשפיע על הבחירה. אם המטרה שלכם היא להקים אתר שנראה מקצועי בכמה שפחות זמן והשקעה, תנסו ללכת על הטמפלייטים הפחות מסובכים (אתרים פשוטים נראים יותר טוב), לעומת זאת אם יש לכם צורך במשהו יותר מסובך… הבנתם את הרעיון.

3. תמיכה וקהילת משתמשים: חשוב לבדוק את רמת התמיכה עבור כל טמפלייט והקהילה שמשתמשת בו, ובכללי, תבחרו טמפלייטים פופולריים, יש סיבה שהם ככה.

4. התאמה אישית: כמה גמישות ואפשרויות עיצוב תרצה שיהיה לך? חשוב שתבינו שגמישות וקושי שימוש הם ברוב המקרים באים אחד על חשבון השני, שימו לב לכך.

* טיפ אישי שלי שחשוב לזכור בעת בחירת אתר: בניגוד לדברים כמו ה"layout" של האתר, אפשר לשחק הרבה עם צבעים, על תפחדו לקחת טמפלייט אם צבעים שונים מאלה של העסק שלכם רוב הזמן קל מאוד לשנות את זה אחר כך.

אם לא מצאתם טמפלייט חינמי בתוך הסיפריות של הפלטפורמה שבחרתם, לא לדאוג, יש אינספור אתרים באינטרנט המיועדים לטמפלייטים של וורדפרס, וגם לוויקס, לכו ותחפשו ברחבי הרשת! 

כדי לבחור את הטמפלייט המתאים ביותר, כדאי לבחון את הדרישות לאתר ולבדוק את היתרונות והחסרונות של כל אחד. בסופו של דבר, הבחירה תלויה בצרכים הייחודיים שלכם ובמה שנראה לכם טוב.

 

בשביל האתר של יוסי, בחרתי את הטמפלייט: "Pique"

 ג. "עיצוב" האתר לעסק

בכותרת אני שמתי את המילה עיצוב בגרשיים בגלל שההפך הוא הנכון, אם בחרתם טמפלייט נכון, הוא כבר עכשיו נראה מדהים, מה שאנחנו המעצבים קוראים לו "pixel perfect". המטרה שלכם זה להדביק את המידע והתמונות של העסק שלכם עם כמה שפחות להרוס את הטמפלייט, המעבר מאנגלית לעברית לרוב לוקח את רוב הזמן, אני אעלה פוסט בעתיד שמדריך איך לעשות זאת, עד אז הייתי ממליץ לכם להשתמש בפלאגין. 

תוצאות אתר תדמית חינמי: ככה ככה...

לסיכום: יש יתרונות וחסרונות ללחתוך פינות ולחסוך כסף… תפעילו שיקול דעת.

שתפו את הפוסט:

פוסטים נלווים

איך לבחור סוכנות שיווק דיגיטלי

איך לבחור סוכנות שיווק דיגיטלי שאשכרה עובדת

בתחום השיווק הדיגיטלי, קיימים אין ספור סוכנויות המציעות שירותים רבים ומגוונים. הבחירה הנכונה של סוכנות שיווק דיגיטלי עשויה להיות הפקטור המכריע בין הצלחה וכישלון. עם כמות האפשרויות הגדולה הזו, חשוב להיות מודעים לכמה נקודות מפתח, כדי לבחור באופן מושכל ומושם.

קרא עוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פתיחת שיחה
1
היי! איך אפשר לעזור?